Uit het hart: Mijn brief aan jou

Die mooie dinsdagmiddag deed ik lekker een dutje. Het was de eerste verjaardag van mijn kleine mannetje. Opeens komt mijn vriend binnen en zegt dat mijn beste vriendin P. heeft gebeld. Hij zegt ook gelijk dat J. is overleden. Snel bel ik haar terug. Ze vertelt mij van alles en ik ben overdonderd. Na het telefoontje moet ik gelijk huilen, mijn hart is gebroken. Daarom deze brief aan jou. Lees verder

Stephanie vertelt over Prikkelverwerking

‘Ik ben mijn concentratie niet verloren, iets anders heeft mijn concentratie gewonnen’ (Loesje).

We herkennen ze allemaal wel, kinderen die ondersteboven op de stoel hangen of steeds overal aan zitten te friemelen. De een wiebelt constant en de ander staart dromerig voor zich uit en weer een ander doet zijn handen over zijn oren bij het horen van een potlood dat op papier schrijft. Lees verder

Een bijzonder meisje: Verkleden

Als je kindje geboren wordt, dat is voor mij het mooiste wat er ooit gebeurd is. Het nieuwe leven in je armen, dat kleine neusje, die mini handjes, de zachte huid. Als ik eraan terugdenk dan smelt mijn hart telkens opnieuw. Inmiddels is mijn kindje al 4 jaar, een half jaar geleden hoorden wij dat ze een ‘bijzonder’ meisje is. Onze wereld werd op zijn kop gezet. Waarom is ze bijzonder? Wat heeft ze dan? En wat kunnen we voor haar doen? Lees verder

Blog een bijzonder meisje: Ben nou eens even stil!

Als je kindje geboren wordt, dat is voor mij het mooiste wat er ooit gebeurd is. Het nieuwe leven in je armen, dat kleine neusje, die mini handjes, de zachte huid. Als ik eraan terugdenk dan smelt mijn hart telkens opnieuw. Inmiddels is mijn kindje al 4 jaar, een half jaar geleden hoorden wij dat ze een ‘bijzonder’ meisje is. Onze wereld werd op zijn kop gezet. Waarom is ze bijzonder? Wat heeft ze dan? En wat kunnen we voor haar doen? Lees verder

Gastblog: Babygebaren

“Gebaren gebruiken in de communicatie met mijn baby? Waarom? Hij kan me toch goed horen? En straks leert hij niet goed praten!” Deze laatste zin is het meest voorkomende misverstand over het gebruiken van babygebaren. Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die gebaren hebben gebruikt juist een uitgebreidere woordenschat hebben en ook in het leesonderwijs een voorsprong hebben, omdat ze al op jonge leeftijd een connectie hebben leren maken tussen het gesproken woord en het visuele symbool.

Lees verder